Gode råd fra Blærekræftforeningen

Her kan du læse gode råd fra medpatienter og om tilbud, der gør hverdagen lidt lettere. Har du gode råd du ønsker at dele med andre, er du mere end velkommen til at sende dem til os.

Link til Blærekræftforeningens Webinar afholdt i maj måned 2023.

Link til webinaret

Særligt legitimationskort

Der findes et specielt legitimationskort til dig med stomi. Kortet gør, at der på offentlige steder vil blive taget hensyn til forskellige behov. Du kan fx bruge kortet ved sikkerhedskontroller så der bliver taget særligt hensyn. Du kan også bruge kortet ved toiletkøer, da det giver dig ret til at blive henvist til andre toiletter.

Legitimationskortet udstedes af Stomiforeningen. Du kan læse mere om kortet på www.copa.dk eller sende en mail til sekretariatet@copa.dk Du skal være medlem af COPA for at kunne få udstedt legitimationskortet.

Rejsetips

Når du skal ud at rejse, har du mulighed for at gøre rejsen lidt lettere og bekvemmelig. Vi kan i Blæreforeningen hjælpe dig med:

• at få udstedt et rejsekort, som giver dig ret til at medbringe hjælpemidler med deraf øget vægt i håndbagagen, samt ret til at bruge handicaptoiletter
  • at finde information omkring rejsekateter.

Send en mail til bestyrelsen på btamsmark@gmail.com, så vil vi hjælpe dig eller alternativt guide dig videre i systemet.

Besøg cancer.dk

Du kan læse dybdegående og opdateret information om blærekræft, behandling og statistik på Kræftens Bekæmpelses hjemmeside.

Læs om blærekræft på cancer.dk

Besøg cancer.dk