Links

På denne side kan du linke dig videre og læse mere om sygdommen blærekræft. Vi har samlet en række hjemmesider, som vi mener er grundige og troværdige, og som dækker forskellige informationsbehov.

Læs om blærekræft

Kræftens Bekæmpelse
Du kan læse dybdegående og opdateret information om blærekræft, behandling og statistik på Kræftens Bekæmpelses hjemmeside.

Kom i kontakt med andre

Cancerforum
På Cancerforum har kræftpatienter og pårørende mulighed for at dele tanker og erfaringer på tværs af landet og uanset tid på døgnet. Du skal blot logge dig ind på cancerforum.dk og oprette en profil, hvorefter du har mulighed for at melde dig ind i gruppen "Blærekræft".

Blærekræftforeningen er også på Facebook, hvor du kan udveksle erfaringer og gode råd med andre blærekræftramte.

Når systemet svigter

Patientvejledere

Har du brug for hjælp, mens du er i behandling, kan du henvende dig til din regions patientvejledere.

Advocare
Hvis du føler, at du er blevet fejlbehandlet, har Blæreforeningen indgået et samarbejde med virksomheden Advocare, som udelukkende beskæftiger sig med erstatnings- og forsikringsret. Der ydes hjælp i forhold til forsikringsselskaber, Patientforsikringen, Arbejdsskadestyrelsen, Ankenævn og kommunen.

Firmaet tilbyder en gratis vurdering af din sag. Firmaet har mange års erfaring i at vurdere, om en sag bør føres eller opgives, og er ærlige overfor klienten i denne vurdering. Vurderes det, at der er hold i sagen tilbyder firmaet 10% salærrabat til medlemmerne af Blæreforeningen.

Blæreforeningens kontaktperson er advokat Lotte Bork: lb@advocare.nu

Andre patientforeninger

Blæreforeningen Norge
Har du lyst til at følge med i debatten om blærekræft i Norge, så gå ind på den norske blæreforening, som har et debatforum med mange gode artikler.

Links til sider på engelsk

National Cancer Institute (NCI) bladder cancer
NCI er det amerikanske sundhedsministeriums kræftorganisation direkte link til siderne om blærekræft.

Macmillan Cancer Support bladder cancer
Macmillan Cancer Support er en non profit organisation direkte link til siderne om blærekræft.

Cancer Research UK bladder cancer
Cancer Research UK er en engelsk velgørenhedsorganisation, der oplyser om kræft og støtter kræftforskning direkte link til siderne om blærekræft.

Lægefagligt selskab

Dansk Urologisk Cancer Gruppe (DUCG)
Hjemmeside for danske speciallæger med speciale i kræft i urinvejene.